DIY Svart blomsterkrona [Remake]

Den här bilden från Etsy (tror jag...) har legat i mitt inspirationsarkiv på datorn ett bra tag. MÅSTE ha ett svart fluffigt blomsterdiadem!
 
 
Hittade pysselvirke i form av blomkransar på rean för några veckor sen. Tygblommor - score! "Oh du gillar kransar du!" Sa kassörskan när jag skulle betala. Nej, jag ska slakta dem och göra om dem till annat, svarade jag. "Jaha...." Sen sa vi inge mer. *konstig*
 

Klippte av blommorna från gummibanden. Det var de svarta rosorna jag vill ha tag i främst, men de blå blommorna blev jag också förtjust i, into the pyssellager they go.


Arrangerade blomstret ungefär så som jag ville ha dem, och rotade fram lämpligt secondhandfyndat diadem. Som det här från Erikshjälpen för sex kronor.
 
 
Tänkte först limma fast blommorna med limpistol, men varmt lim skrämmer mig, så jag fick förlita mig på mitt favorit-superlim. Funkade urbra!
 

Älskar resultatet! Lär bäras till våren och sommaren då en kan sticka näsan utanför dörren utan tre lager kläder och mössor.





 
diy, remake, stil | |
Upp